سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه نوع رژیم غذایی برای پسر دار شدن مناسب است ؟

 

یکی از موضوعاتی که از گذشته تاکنون وجود داشته و در طب سنتی هم به اون اشاره شده، رعایت نکات تغذیه ای قبل از بارداری برای تعیین جنسیت جنینه . اگرچه نمیشه به صورت صد درصد جنسیت جنین رو قبل از بارداری تعیین کرد اما میشه با تغذیه درست و مناسب احتمال دختر یا پسر شدن جنین رو بیشتر کرد. 

کروموزم زن XX هست در حالی که کروموزوم مرد XY هست و تفاوت ایجاد شده بین زن و مرد به وجود کروموزوم Y برمیگرده. طی عمل لقاح تخمک زن دارای کروموزوم X هست در حالی که اسپرم مرد میتونه دارای کروموزوم X یا  Y باشه و همین تفاوت جنسیت جنین رو تعیین میکنه و به همین دلیله که گفته میشه مرد تعیین جنسیت جنین رو برعهده داره. 

تحقیقات نشون دادن که مدت زنده بودن کروموزوم Y که موجب پسر شدن جنین میشه بین 16 تا 18 ساعته، در محیط قلیایی بهتر زنده میمونه و از تحرک بالایی برخورداره در حالی که اسپرم حاوی کروموزوم X میتونه 5 -6 روز در واژن زنده بمونه، محیط اسیدی رو ترجیح میده و از تحرک کمتری برخورداره. بنابراین زمانی که رحم مادر گرم و قلیاییه احتمال پسر شدن جنین افزایش پیدا میکنه و در صورتی که رحم سرد و اسیدی باشه، احتمال بیشتری وجود داره که جنین دختر بشه. 

برای خواندن ادامه مطلب به سایت نظرجو مراجعه کنید و روی لینک زیر کلیک نمایید.

لینک مطلب